Forum Klub Tunigowy w Policach nitrox Strona Główna
FAQ Szukaj Użytkownicy Grupy Profil Zaloguj się, by sprawdzić wiadomości
Forum Klub Tunigowy w Policach nitrox Strona Główna  Zaloguj  Rejestracja
Jakie turbo????

 
Napisz nowy temat   Odpowiedz do tematu    Forum Klub Tunigowy w Policach nitrox Strona Główna -> Sprawy techniczne, pomoc
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
Hopeer




Dołączył: 09 Wrz 2007
Posty: 99
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 1 raz
Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: Police

PostWysłany: Nie 18:16, 23 Mar 2008    Temat postu: Jakie turbo????

Witamy mamy pytanie jakie turbo by było lepsze?? do silnika 1.5 ECI benzyna...

Turbo z silnika 1.3 czy(1.5) albo ze silnika 1.6???????

Jaka jest różnica turbo z Diesela a Benzyny???


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Autor Wiadomość
Sylwek




Dołączył: 08 Mar 2007
Posty: 161
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 2 razy
Ostrzeżeń: 1/5
Skąd: Kochane POLICE

PostWysłany: Pon 10:41, 24 Mar 2008    Temat postu:

Wszystko zależy co chcesz osiągnąć. Czy turbinka ma się kręcić z dołu czy na wyższych obrotach. Jakie ciśnienie chcesz osiągnąć? Czy będziesz odprężał silnik? Szczeże pisząc bardzo wątpie by ktoś ci tu pomógł. Podaj jeszcze jakie to turbiny. Czy planujesz kupić te turbiny czy już je masz? Najleprzym rozwiązaniem do soft turbo, bo chyba takie planujesz to był by garrett GT15 dedykowany do silników od 1.0 do 1.6 i mocy do 200KM. Zresztą popatrz sobie sam masz tam dane i nr turbinek i do jakich silników są dedykowane i do jakich mocy: [link widoczny dla zalogowanych]

Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Autor Wiadomość
Zielak




Dołączył: 24 Paź 2006
Posty: 111
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: Police

PostWysłany: Pon 12:40, 24 Mar 2008    Temat postu:

No no! Niezła stronka! z tymi turbinami. Ma ktoś jeszcze linki na tego typu stronki? Chodzi mi o strony z mechaniką.

Ja znalazłem ostatnio dość ciekawy post:

[link widoczny dla zalogowanych]


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Autor Wiadomość
Hopeer




Dołączył: 09 Wrz 2007
Posty: 99
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 1 raz
Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: Police

PostWysłany: Pon 16:03, 24 Mar 2008    Temat postu:

garrett GT15 to by było najleprze rozwiązanie pozdro

Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Autor Wiadomość
Sylwek




Dołączył: 08 Mar 2007
Posty: 161
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 2 razy
Ostrzeżeń: 1/5
Skąd: Kochane POLICE

PostWysłany: Wto 11:46, 25 Mar 2008    Temat postu:

Zielak a po co ci stronki z mechaniką? Szukasz gdzie idzie główna magistrala olejowa najlepiej jak najbliżej pompki oliwy i tam się wpinasz. Co do orurowania kolektor- turbo- wydech to już musisz sam robić. Chyba że znajdziesz kolektor z flanszą pod turbawke pasujący do danego silnika. Soft turbo to jest bardzo mało zabawy, gorzej się przedstawia sprawa jak chcesz ładować ponad 0,5-0,6 bara, wtedy już zabawy do bulu: odprężanie silnika, dodatkowe chłodzenie oliwy, większe wtryski, FMIC, strojenie i pare innych gratów.
PS. Zielak, a doczego ty chcesz założyć turbawke Confused


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Autor Wiadomość
Hopeer




Dołączył: 09 Wrz 2007
Posty: 99
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 1 raz
Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: Police

PostWysłany: Wto 12:48, 25 Mar 2008    Temat postu:

a jak bym chciał załadować turbawke z innego samochodu np z silnika 1.5 do swojego 1.5 ECI?? dało by coś oprucz roboty??? najlepiej by było żeby turbawka kręciła się z dołu.. Confused wiem że te móweczki turbo by były najleprze ale kasa jest napięta Embarassed

Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Autor Wiadomość
Sylwek




Dołączył: 08 Mar 2007
Posty: 161
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 2 razy
Ostrzeżeń: 1/5
Skąd: Kochane POLICE

PostWysłany: Wto 21:55, 25 Mar 2008    Temat postu:

zakładając turbawke zawsze coś daje, zresztą najleprzy przyrost mocy osiąga się poprzez założenie turbo. Przyrost mocy przy założeniu soft turbo będzie do 30%. Tylko musisz być pewny w jakiej kondycji masz silnik. Jeśli piszesz że krucho z kasą to nie radzę się w to bawić. Musisz doliczyć koszty MBC, FMIC, Blowoff, wydech z większą średnicą, zegar Bosst, ciśnienia oliwy (zalecany ze względu na dodatkowt element do smarowania), wydajniejszą chłodnice wody, pompe paliwa + chłodnice oliwy(zalecane ze względu braku chłodzenia denka tłoków) i jeszcze pare innych kosztów. Wtedy będzisz latał na spokojnie bez obaw wywalenia silnika w kosmos. Wiadomo że bez paru tych elementów też by się obeszło ale jak robić to porządnie i będzie to wtedy jeździć.
PS. Nie lepiej ci wrzucić mocniejszy silnik?


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Autor Wiadomość
Sylwek




Dołączył: 08 Mar 2007
Posty: 161
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 2 razy
Ostrzeżeń: 1/5
Skąd: Kochane POLICE

PostWysłany: Wto 22:15, 25 Mar 2008    Temat postu:

zanlazłem bardzo fajną stronkę związaną z montarzem Soft turbo:
[link widoczny dla zalogowanych]


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Autor Wiadomość
Hopeer




Dołączył: 09 Wrz 2007
Posty: 99
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 1 raz
Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: Police

PostWysłany: Czw 17:06, 27 Mar 2008    Temat postu:

ciekawa stronka dziękuje. a te akcesorja już wziołem pod uwage i w kosztorys dodatkowe chłodnice oleju oraz powietsza i większa od wody, dodatkowe zegar i zawor spustowy zamiast katalizatora będzie strumienica. Tylko nie wiedzałem czy od innego modelu samochodu może być turbo i od jakiej pojemności silnika by było leprze turbo.do naszego silnika 1.5 ECI.

Post został pochwalony 0 razy

Ostatnio zmieniony przez Hopeer dnia Czw 17:07, 27 Mar 2008, w całości zmieniany 1 raz
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Autor Wiadomość
Zielak




Dołączył: 24 Paź 2006
Posty: 111
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: Police

PostWysłany: Pią 8:33, 28 Mar 2008    Temat postu:

Sylwek napisał:
Zielak a po co ci stronki z mechaniką?
PS. Zielak, a doczego ty chcesz założyć turbawke Confused


Heheh Ja nie chce zakładać turbo =8-D Bym musiał mieć spacjalne auto do tego typu modyfikacji, którego narazie nie posiadam. Chciałem się tyko trochę podszkolić. A stronki z mechaniką to np. takie bym chciał z jakimiś fajnymi nowinkami technicznymi jak masz. Albo z jakimiś rozwiązaniami problemów mechanicznych. Taki fajny temat można stworzyć (Dużo ludzi lubi na ten temat poczytać) A na gazety nie chce mi się kasy wydawać =8-D Pomyślałem, że może ktoś zna takie fajne strony jak ta z turbinkami.


Post został pochwalony 0 razy

Ostatnio zmieniony przez Zielak dnia Pią 8:40, 28 Mar 2008, w całości zmieniany 2 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Autor Wiadomość
Sylwek




Dołączył: 08 Mar 2007
Posty: 161
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 2 razy
Ostrzeżeń: 1/5
Skąd: Kochane POLICE

PostWysłany: Sob 7:47, 29 Mar 2008    Temat postu:

Hoper, turbinka w twoim przypadku nie ma większego znaczenia czy będzie z 1.3 czy 1.5 bo i tak musisz ustawić westgate by turbawka dawała do max. 0,5 bara. z silnika 1.3 teoretycznie powinna szybciej się wkręcać, ale to trzeba dochodzić po samych turbawkach, spisać nr, model i zajrzeć na stronke producenta.

Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Autor Wiadomość
Hopeer




Dołączył: 09 Wrz 2007
Posty: 99
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 1 raz
Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: Police

PostWysłany: Pon 22:28, 02 Cze 2008    Temat postu:

wydech -> chłodzenie silnika zrobione hehe dobre i to na początek Cool Laughing

Post został pochwalony 0 razy

Ostatnio zmieniony przez Hopeer dnia Czw 16:39, 19 Cze 2008, w całości zmieniany 1 raz
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Wyświetl posty z ostatnich:   
Napisz nowy temat   Odpowiedz do tematu    Forum Klub Tunigowy w Policach nitrox Strona Główna -> Sprawy techniczne, pomoc Wszystkie czasy w strefie EET (Europa)
Strona 1 z 1

 
Skocz do:  
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
fora.pl - załóż własne forum dyskusyjne za darmo
Powered by phpBB © 2001, 2002 phpBB Group
BBTech Template by © 2003-04 MDesign
Regulamin